Saturday 16 June 2012

Keredhaan Allah , Keredhaan Ibu Bapa ..

Assalamualaikum w.b.t.

"Keredhaan Allah, terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa"

Just a reminder for me and others. Kadang2 kita tak sedar, perlakuan, percakapan kita ada yang buat ibubapa kita terasa. Tapi, ingatlah, doa ibubapa adalah doa yang paling mujarab utk anak2nya. Setiap kata-kata yang keluar dari mulut mereka adalah satu doa.

Im not saying that im a good daughter. But im trying to be the BEST daughter! So, for those yang dah buat parents terasa tu, apa kata, pegi la jumpa parents masing2, minta maaf sebelum terlambat. Kita x tau bila ajal kita, bila ajal mereka rite? So, sedar2 kan lah diri. Im reminding myself too. 

Sesungguhnya syurga di bawah tapak kaki ibu :) Even dah bersuami dan beristeri, tapi ingatlah asal-usul kita. Dari perut siapa kita dilahirkan? Siapa yang bersusah payah membela kita even mereka dalam susah, even dengan gaji yang kecil? Siapa yang buat kita senang sekarang? Memang atas usaha kita sendiri. Tapi, cuba fikirkan, KALAU BUKAN KERANA IBU KITA YANG MELAHIRKAN KITA, BAPA KITA YANG BERSUSAH PAYAH MENGHANTAR KITA UNTUK MENCARI ILMU, KITA TIDAK AKAN DAPAT CAPAI APA YANG KITA CAPAI SEKARANG INI!! Kesenangan kita di dunia ini bukan untuk selama-lamanya. Dengan sekelip mata saja, Allah dapat menarik balik semua kesenangan kita sekiranya kita terlalu takabur.

Sehina manapun ibubapa kita, semiskin manapun mereka, seteruk manapun mereka, mereka tetap ibubapa kita. Ya Allah, jauhkanlah aku dari menyakitkan hati mereka. Jauhkanlah para ummatMU daripada menyakiti, membelakangi ibubapa mereka. Ingatlah, sekarang kita mampu membuat mereka disakiti, nanti semua itu akan berbalik kepada kita. Anak2 kita pula akan buat kita disakiti sepertimana kita pernah membuat ibubapa kita disakiti. 

the latest picca my lovly UMMY and WALID <3

Bermuhasabah diri :) Alhamdulillah :)

~aretul_purplish~

Syukran, Thanks, Terima kasih for reading :)

2 comments:

  1. Salam kenal.hai si comel.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

    ReplyDelete